Zakładanie firmy przez internet

Zakładanie firmy przez internet

Współcześnie wiele osób decyduje się na założenie własnej działalności gospodarczej. Jest to rozwiązanie mało skomplikowane, a w przypadku wyboru odpowiedniego rozwiązania przyczynia się do wolności i niezależności biznesowej. Sami decydujemy dla kogo i ile pracujemy. Stajemy się swoim własnym szefem, a swoją pasję możemy w prosty sposób zamienić na formę zarobkową. Jednak zanim rozpoczniemy własny biznes należy najpierw go zarejestrować. Można to zrobić osobiście, w urzędzie gminy, albo przez internet wypełniając specjalnie dedykowany do tego formularz CEIDG-1. Jest to forma dużo prostsza i szybsza od osobistego składania dokumentów. Ponadto złożenie wpisu do CEIDG jest wolne od opłat.

Jakie dane trzeba posiadać przed rejestracją firmy?

Najważniejszymi informacjami, koniecznymi przy zakładaniu własnej firmy są nazwa oraz dzień rozpoczęcia działalności. Warto zwrócić uwagę na fakt, że wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej można złożyć wraz z aktualną datą składania wniosku bądź w dacie późniejszej. Niemożliwe jest jednak wskazanie za okres rozpoczęcia daty, która już minęła. Konieczne stanie się także wskazanie podstawowych danych przedsiębiorcy takich jak numer PESEL i REGON, datę urodzenia oraz miejsce prowadzenia działalności. W przypadku posiadania numeru NIP również należy wpisać go w odpowiednim polu wypełnianych dokumentów.

Następnie trzeba określić, jaki rodzaj usług będzie wykonywać nasza firma. W tym celu konieczne stanie się wybranie prawidłowego kodu PKD. Ponadto przydadzą się informacje o ilości zatrudnianych pracowników, forma opodatkowania czy decyzja o prowadzeniu rachunku firmowego i księgowości. Składanie dokumentów drogą elektroniczną związane będzie z posiadaniem profilu zaufanego albo podpisu kwalifikowanego, który pozwoli nam na szybkie podpisanie wypełnionych dokumentów.

Wypełnienie wniosku CEIDG-1

Do założenia działalności gospodarczej online potrzebne jest konto w systemie CEIDG. Następnie w polach wyboru należy wybrać opcję “Załóż działalność gospodarczą”, gdzie umożliwione stanie się wypełnienie odpowiednich dokumentów. Procedura jest na tyle prosta, że nikt nie będzie miał problemów z jej przejściem. Przy niektórych polach widnieją podpowiedzi, jakie konkretnie dane są potrzebne, zaś pola wypełnione błędnie podświetlają się na czerwono. Do wniosku należy dostarczyć wszelkie niezbędne dokumenty takie jak formularz VAT-R czy formularze ZUS. Całość potwierdza się podpisem kwalifikowanym wraz z otrzymaniem na maila Urzędowego Potwierdzenia Odbioru.

Co po rejestracji firmy?

Po założeniu własnej działalności przedsiębiorcę czekają ciekawe wyzwania. Zarabianie na firmie nie przychodzi bowiem łatwo, zwłaszcza w pierwszych miesiącach prowadzenia biznesu. Konieczne jest wprowadzenie w życie odpowiednich kampanii marketingowych, procesu sprzedaży czy promocji. Zdobywanie klientów to proces skomplikowany i wymagający czasu. Ale w dłuższej perspektywie firma pozwala na oszczędzanie czasu i skupienie się na własnych celach biznesowych.