Marketing w sieci: co warto o nim wiedzieć?

Marketing w sieci: co warto o nim wiedzieć?

Tradycyjne formy marketingu nadal, przynajmniej w niektórych przypadkach, mogą odgrywać istotną rolę w procesie budowania marki oraz promocji firmy. Nie będzie jednak żadną przesadą stwierdzenie, że w obecnych realiach w przeważającej większości wypadków zdecydowanie największe znaczenie ma skuteczny marketing online.

Co bardzo ważne, reklama firmy w internecie bynajmniej nie ogranicza się tylko i wyłącznie do korzystania z kilku najbardziej podstawowych narzędzi, takich jak pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarek, banery reklamowe i tym podobne. To także cały, naprawdę szeroki zakres innego rodzaju metod oraz narzędzi, które są w stanie zapewnić znacznie lepsze wyniki finansowe firmy.

Na co więc w pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę promując naszą firmę w internecie? Postarajmy się udzielić odpowiedzi na to pytania.

Jak skutecznie promować markę w sieci?

Była już mowa o pozycjonowaniu. Dość powszechne jest przekonanie, że w tym zakresie znaczenie oraz realną użyteczność wykazują jedynie te działania, dzięki którym strona naszego biznesu trafia do tzw. TOP 10 Google lub Bing. Jest to oczywiście przeświadczenie jak najbardziej zasadne, ponieważ różne badania dowodzą, że użytkownicy internetu najczęściej nawet nie sprawdzają wyników drugiej lub trzeciej strony wyświetlanej przez wyszukiwarkę. Tym niemniej, kwestia jest jednak znacznie bardziej skomplikowana.

Przede wszystkim, aby marketing poprzez pozycjonowanie rzeczywiście przynosił odpowiednie efekty konieczny będzie odpowiedni dobór fraz kluczowych. Często popełnianym błędem jest koncentracja procesu pozycjonowania strony jedynie na frazach ogólnych. To prawda, że są one najczęściej wpisywane przez użytkowników wyszukiwarek, jednak nie należy z tego faktu wyciągać zbyt daleko idących wniosków. Efektywne pozycjonowanie zawsze powinno uwzględniać również frazy brandowe a także tak zwane pozycjonowanie na długi ogon, czyli korzystanie z długich i precyzyjnych fraz.

Kolejną niezwykle istotną kwestią jeżeli chodzi o skuteczny marketing jest oczywiście optymalizacja witryny naszego biznesu. Jeżeli strona nie jest odpowiednio skonstruowana, łatwa w obsłudze oraz intuicyjna, nawet najlepsze pozycjonowanie może nie przynieść oczekiwanych rezultatów w postaci wzrostu wyników sprzedażowych. Klienci zwyczajnie preferują bowiem strony, które ułatwiają zakupy, zamiast je utrudniać.

Marketing treści: co to takiego?

Coraz większe znaczenie zyskuje obecnie także tzw. marketing treści. Jest to specyficzna forma reklamy, do której zaliczamy między innymi aktywność w social mediach, blogi firmowe, materiały video i tym podobne. Dobrze skonstruowany marketing treści przede wszystkim znacząco poprawia wizerunek firmy, przedstawiając ją klientom jako bardziej profesjonalną i wiarygodną. 

Oprócz tego, content marketing pozwala również na nawiązanie trwałej relacji z klientem, na przykład poprzez obecność na stronie firmy bloga obfitującego w ciekawe merytorycznie materiały. W ten sposób znacząco zwiększamy potencjał naszego biznesu, między innymi poprzez możliwość swego rodzaju automatycznej reklamy szeptanej, tj. sytuacji, w której np. czytelnicy naszego bloga firmowego będą linkować do treści na nim zamieszczonych na swoich profilach w portalach społecznościowych itp.